• Split
  • Ballerina
  • Secret Life of Pets, The
  • Storks
  • Trolls
Koncerty

 

 

Wstęp

Kon-Tiki

James Bond

Gladiator

Gala ASCAP

Spotkania

Zakończenie

EXTRA!!

Mamy też dla Was niespodziankę – wywiad z jednym z gości festiwalu, Patrickiem Doylem.

Jan Bliźniak

Ostatnio pracował pan nad muzyką do "Kopciuszka" Kennetha Branagha. Film będzie miał premierę w przyszłym roku. Czy inspirował się pan słynną muzyką Olivera Wallece'a i Paula J. Smitha do animowanej wersji tej bajki?

Aktorska wersja "Kopciuszka" wymagała zupełnie nowego podejścia. Pracowałem na tą muzyką ponad półtora roku. Jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć musiałem skomponować i zorkiestrować wiele utworów, które pojawiają się w kluczowej dla tej baśni scenie balu. Ten film jest pod wieloma względami bardzo klasyczny, ale ma swój własny styl.

Patrick Doyle
Jan Bliźniak

"Kopciuszek" jest pana jedenastym wspólnym projektem z Kennethem Branaghiem. Czy po tak długiej współpracy, potraficie się jeszcze nawzajem zaskoczyć?

Wielokrotna praca z jednym z reżyserem znacznie ułatwia komunikację. Ja i Ken bardzo szybko potrafimy się porozumieć. Jednakże obydwaj staramy się utrzymywać świeże spojrzenie na każdy nowy projekt. Ken oczekuje ode mnie tylko jednego – żeby moja kolejna ścieżka dźwiękowa była równie dobra jak poprzednia!

Patrick Doyle
Jan Bliźniak

Od wielu lat pracuje pan także z francuskim reżyserem Regisem Wargnierem. Czy komponowanie do francuskich produkcji różni się od tego przy brytyjskich czy amerykańskich?

Podobnie jak w przypadku Kennetha Branagha, praca z Regisem to przede wszystkim świetna zabawa. Regis ma doskonałe poczucie humoru. To człowiek z klasą. Francuskie filmy natomiast miewają czasem mniej muzyki niż amerykańskie, ale Regis jest wielkim fanem muzyki filmowej.

Patrick Doyle
Jan Bliźniak

W trakcie swojej kariery komponował pan nie tylko dla kina, ale także dla teatru, radia i telewizji. Ostatnio zaangażował się pan także w ilustrację gier komputerowych. Czy pisanie muzyki do takich projektów jak "Puppeteer" różni się w jakikolwiek sposób od pracy nad filmem?

Pisanie muzyki do gier komputerowych jest dość wyjątkowym doświadczeniem. Wymaga korzystania z wielu bardzo różnych stylów i gatunków. Muzyka do "Puppeteer" jest, ogólnie rzecz biorąc, bardzo symfoniczna. Musiałem się natomiast nauczyć, jak pisać bardzo skondensowane utwory dla każdego z poziomów gry, gdzie każda minuta wymaga kompletnego i pełnego kawałka. Zdecydowanie chciałbym jeszcze zaangażować się w projekt tego typu.

Patrick Doyle
Jan Bliźniak

Czy podobała się panu wizyta w Krakowie w trakcie Festiwalu Muzyki Filmowej? Czy jest szansa, że przyjedzie pan raz jeszcze?

Bardzo mi się podobała! Kraków to piękne miasto, a przyjęcie, jakie zgotowała mi polska publiczność było niesamowite. Jestem zachwycony, że moja muzyka jest tak popularna w Polsce. Zdecydowanie chciałbym tu kiedyś wrócić, jeśli organizatorzy festiwalu mnie zaproszą.

Patrick Doyle

Komentarze

Obecnie brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Nick
E-mail
Komentarz